Ik ben een creatieve kleuterjuf! Het liefst raak ik die creativiteit kwijt in de kleuterklas. Ik doe het door te knutselen, te haken, te tekenen, te naaien, te werken met photoshop,... Ik probeer dan ook zoveel mogelijk zelf te maken! Deze website is ontstaan omdat ik mijn ideeën met (toekomstige) kleuterjuffen - en meesters wil delen!

Zoeken in deze blog

dinsdag 18 oktober 2016

Tellen: spelbord bingo!

Ik heb de smaak van Publisher helemaal te pakken! 

Ik maakte net nog een spelbord rond tellen: handen koppelen aan cijfers. 





















Nodige materiaal:

  • spelbord
  • 2 pionnen
  • 9 schijfjes / knopen per kind
  • dobbelsteen 

Spelregels:
  • Een kind dobbelt en gaat het aantal stappen vooruit met de pion.
  • Je telt de vingers op de hand en kijkt of je dat cijfer nog hebt op jouw veldje in het midden. Staat het cijfer er? Dan leg je er een schijfje op;
  • Is het cijfer al weg of stond het niet op jouw veldje? Dan doe je niets en is het aan de volgende.
  • De winnaar kan zijn:
    • wie als eerste het volledige veldje vol heeft.
    • wie als eerste een rijtje heeft (schuin, verticaal of horizontaal)



Veel plezier ermee!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten