Ik ben een creatieve kleuterjuf! Het liefst raak ik die creativiteit kwijt in de kleuterklas. Ik doe het door te knutselen, te haken, te tekenen, te naaien, te werken met photoshop,... Ik probeer dan ook zoveel mogelijk zelf te maken! Deze website is ontstaan omdat ik mijn ideeën met (toekomstige) kleuterjuffen - en meesters wil delen!

Zoeken in deze blog

woensdag 12 oktober 2016

Knipoefening: we maken een egel!

Vandaag leren de kindjes de techniek van het knippen. 

Ik teken allerlei rechte stroken op een bruin blad. Deze knippen de leerlingen uit, zodat ze de techniek van het knippen onder de knie krijgen.

Voor het gras, teken ik telkens driehoekjes op een groen blad. De leerlingen proberen op de lijn te knippen.

Daarna krijgen ze een egel. Het hoofdje en de pootjes kleuren de leerlingen in met stift. 

Daarna krijgen ze van mij een lijmstift en lijmen ze de geknipte stroken op de egel. 

Meer ideeën om te leren knippen? Ik verzamel ze op mijn pinterest-bord! Het bord is nog steeds in aangroei!

Om de egel te knutselen gebruikte ik deze kleurplaat: 

























Dit is een resultaat:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten