Ik ben een creatieve kleuterjuf! Het liefst raak ik die creativiteit kwijt in de kleuterklas. Ik doe het door te knutselen, te haken, te tekenen, te naaien, te werken met photoshop,... Ik probeer dan ook zoveel mogelijk zelf te maken! Deze website is ontstaan omdat ik mijn ideeën met (toekomstige) kleuterjuffen - en meesters wil delen!

Zoeken in deze blog

dinsdag 30 augustus 2016

Boomgaard met zelfgehaakt fruit!

Enkele weken terug maakte ik zelf het spel de boomgaard. Ik haakte fruit om te spelen. Er moeten enkel nog een dobbelsteen en mandjes gemaakt worden. En het spel is klaar om te spelen!

Het spelbord maakte ik op A3 - formaat. De kaartjes om in het midden de raaf te puzzelen, maakte ik in ook in WORD. Op het spelbord staan ze zwart-wit, zodat je goed ziet welke stukken er nog te kort zijn.





























Wil je zelf ook het fruit haken?
Hieronder vind je de haakpatronen GRATIS!

De rode/groene appels: 
1. 2l, 6v in 1ste l (6)
2. 2v in elke v (12)
3. 12v (12)
4. 12v (12)
5. elke 1ste en 2de v samen haken (6)
Afhechten, met groen een staartje eraan knopen.

De gele peren:
1. 2l, 4 v (4)
2. 4 v (4)
3. 4 v (4)
4. 2v in de 2de en 4de v (6)
5. 2v elke v (12)
6. 12 v (12)
7. elke 1ste en 2de v samen haken (6)
Afhechten en een staarte eraan knopen.

De paarse: 
1. 2l, 4v (4)
2. 2v elke v (8)
3. 8v (8)
4. 8v (8)
5. 8v (8)
6. elke 1ste en 2de v samen haken (4)
Afhechten en met paars een staartje aan knopen

Vragen? Mail gerust! (e-mail te vinden onder contact).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten